Brain
&Breakfast
classic

powered by RED BUTTON

Archiv snídaní

Milan Zelený
26
May
přehrát videoposlechnout audio
Milan Zelený

Je ekonomika stroj nebo organismus? Otázka sama vyvolává silná témata: adaptace, vývoj a evoluce, sebeprodukce (autopoiesis), učení se, přizpůsobivost k prostředí, akcelerace míry změny, svobodný vs. volný trh, přirozené vs. umělé systémy, regulace vs. intervence, role státu a centrálních bank, význam podnikání, atp.

Jiří Ježek
29
Apr
přehrát videoposlechnout audio
Jiří Ježek

Jiří Ježek je v současnosti jedním z nejúspěšnějších hendikepovaných sportovců světa. Šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa je současně nejúspěšnějším cyklistou paralympijské historie. Díky svým sponzorům se věnuje cyklistice profesionálně. Pravidelně závodí se zdravými cyklisty a v roce 2013 mu byl umožněn start v časovce na slavné…

Jaroslav Řasa
31
Mar
přehrát videoposlechnout audio
Jaroslav Řasa

Poprvé v dějinách žijeme v době takového nadbytku, že se může zdát, že není třeba chránit elementární princip, který ho vytvořil - ETIKU v podobě férové SMĚNY. Bezpracné pravidelné renty občanů v některých státech, přesun lidí z práce do pseudoslužeb nebo rovnou na listinu sociálky jsou cestou do pekla. Narodili jsme se, abychom dávali.

Tomáš Halík
25
Feb
přehrát videoposlechnout audio
Tomáš Halík

V procesu globalizace se radikálně mění postavení a role náboženství na mezinárodní scéně. Sociologové a politologové hovoří o tom, že postmoderní doba je dobou post-sekulární, opouštějí hypotézu, že náboženství je na ústupu a hovoří o globálním návratu náboženství - v politice a mezinárodních vztazích, v současné filozofii a v rostoucím zájmu o spiritualitu.…

Martin Jan Stránský
21
Jan
přehrát videoposlechnout audio
Martin Jan Stránský

Neurologie stále lépe zjišťuje, jak se učíme a na jakém základě rozhodujeme. Už dávno tak není pravda, že druhým do hlavy nevidíme. Čím dokonaleji známe, jak funguje lidský mozek a čím modernější vyvíjíme zdravotnické přístroje, tím více lze uplatnit to, čemu se dnes říká neuromarketing. Díky neurologii je možné vědět už dopředu, zda nakupující…